Groene.nl gebruikt cookies om het websitegebruik geanonimiseerd te analyseren en noodzakelijke functionaliteiten zoals inloggen mogelijk te maken. Groene.nl gebruikt geen cookies voor advertenties en deelt geen informatie met adverteerders of social media platformen. Meer informatie is beschikbaar in onze privacy- en cookieverklaring.

Ga naar de inhoud

De Groene Amsterdammer

  • Weekblad
  • Abonneren
  • Inloggen

Hoe goed is Pierre Audi?

Introductie: Holland Festival 2006

Hoe goed is Pierre Audi?

Pierre Audi begint aan zijn tweede seizoen als directeur van het Holland Festival. Zijn positie ondervindt weinig kritiek. Gerard Mortier, directeur van Opera Bastille (Parijs): «Pierre Audi is een meester in het samenbrengen van grote talenten, zowel in zijn dichte omgeving (zijn naaste medewerkers), als op artistiek vlak (de kunstenaars die hij engageert). Hij is erin geslaagd om van de Opera van Amsterdam een van de interessantste operahuizen van Europa te maken, een huis waar we altijd graag naar terugkeren. Bij het Holland Festival zullen deze talenten hem natuurlijk ook ten goede komen.» In Nederland wordt Audi hoog gewaardeerd. Is het niet eens tijd die innige relatie tegen het licht te houden? En erover na te denken of opera in Nederland er niet heel anders zou kunnen uitzien? Drie critici geven een schot voor de boeg.

2 juni 2006 – verschenen in uit nr. 22

Nr. 22 / 2006

Uit: De Groene Amsterdammer van 2 juni 2006
www.groene.nl/2006/22

De Groene Amsterdammer

Onafhankelijk weekblad sinds 1877

  • Over

    • De Groene
    • Geschiedenis
    • Onderzoeksjournalistiek
    • Colofon
  • Contact

    • Service & bezorging
    • Neem contact op
    • Adverteren
    • Doneren
  • Abonnement

    • Aanschaffen
    • Cadeau geven
    • Uw gegevens
    • App downloaden
  • Volgen

    • Nieuwsbrief
    • Podcasts
    • Agenda
  • Meer

    • Filmclub
    • Klavers
    • Webwinkel
    • Vacatures
© 2022 De Groene Amsterdammer. Alle rechten voorbehouden. Privacyverklaring / Voorwaarden