PERSBERICHT – Amsterdam, 11 mei 2009

Teun Gautier nieuwe directeur van de Groene Amsterdammer

Teun Gautier (40) is per 1 mei aangetreden als directeur en uitgever van de Groene Amsterdammer. Hij was hiervoor verantwoordelijk voor de marketing, communicatie en verkoop bij het Concertgebouw en volgt Paul Disco op die vertrekt naar de Hogeschool van Amsterdam.

Gautier was eerder, onder andere, Managing Director Reed Exhibitions Benelux, Adjunct directeur bij Elsevier Business, mede-oprichter van PM Den Haag en CEO van Telegraaf Expomedia.

Medium teun gautier

“De Groene staat aan het begin van een periode van bloei”, zegt Gautier. “De oplage en het advertentievolume groeien sterk op dit moment, hoofdredacteur Xandra Schutte heeft een paar hele sterke veranderingen doorgevoerd die effect hebben. De mensen van de Groene zijn enorm toegewijd en ambitieus; er is veel ruimte voor groei.” Gautier benadrukt de relevantie van de Groene: “Juist nu is er, in reactie op de vervlakking van veel media, behoefte aan verdieping, intelligente analyse en inspiratie in het maatschappelijk debat. De Groene is een van de laatste echt onafhankelijke bladen en dat is nu van grote waarde. Ik denk bovendien dat de rol en het belang van De Groene in het opiniesegment niet voldoende op waarde worden geschat en dat we in dat segment eigenlijk nummer twee horen te zijn. Daar ga ik me hard voor maken.”